Wat bieden we?
De patiënten worden doorverwezen door huisarts, gynaecoloog of andere geneesheer-specialisten, of komen op eigen initiatief.
De telefoonoproepen komen toe bij de borstverpleegkundige. Deze beluistert de eerste oproep, schat het probleem in en regelt een snelle afspraak bij een arts van de borstkliniek.
Teneinde de vrouw zo snel mogelijk te ontvangen, werden de afspraken gecentraliseerd op één telefoonnummer: 02 477 60 15.
Ook werd een coördinatie tot stand gebracht van de activiteiten van diverse artsen (chirurgen, gynaecologen, radiologen, pathologen, enz.).
Daarenboven werd afgestapt van het rigide systeem van vaste raadplegingsuren en -dagen: wanneer een vrouw belt voor een afspraak, zorgt de 'breast care' verpleegkundige ervoor dat een beschikbaar arts de patiënte zo vlug mogelijk kan ontvangen. Dit vereist een zeer soepele opstelling van de verschillende stafleden en verhoogt aanzienlijk hun arbeidsdruk, maar heeft tot gevolg dat de patiënte praktisch altijd binnen de 24 uur op de raapleging terecht kan.