Factuur betalen
Je ontvangt je ziekenhuisfacturen via My eBox, de beveiligde digitale brievenbus van de overheid.
Heb je je eBox nog niet geactiveerd? Dan ontvang je nog steeds een factuur op papier via de post.
Vergeet dus zeker niet om je eBox te activeren én de meldingen in te schakelen, zo mis je geen belangrijke documenten en vermijd je extra kosten.
Lees hier hoe je meldingen activeert in My eBox.
Betalingsmogelijkheden
Je ontvangt je factuur ten vroegste 6 weken na je opname via My eBox of de post.
- Balie
Na je raadpleging betaal je aan de balie ‘Kassa-Inschrijvingen-Opname’ (KIO) waar je je inschreef bij aankomst in het ziekenhuis. Betalen kan met je bankkaart. Cash betalen is niet mogelijk.
- Factuur
Wanneer je factuur nog niet beschikbaar is na je raadpleging, ontvang je die ten vroegste 6 weken later via My eBox of de post.
Betalen doe je snel en makkelijk via de QR-code op de factuur.
Let op: facturen moeten ten laatste 20 dagen na factuurdatum betaald worden.
- My eBox
Dit is de digitale brievenbus van de overheid. Vergeet zeker niet om je eBox-meldingen in te schakelen, zo mis je geen belangrijke documenten en vermijd je extra kosten.
- Post
Heb je je eBox nog niet geactiveerd? Dan ontvang je nog steeds een factuur op papier via de post.
- My eBox
Herinneringen en kosten
Betaal je factuur ten laatste 20 dagen na factuurdatum. Zo vermijd je extra kosten.
Factuur niet op tijd betaald? Dan wordt deze opgevolgd door Modero het externe incassobureau waarmee het UZ Brussel samenwerkt. Het incassobureau rekent ook extra kosten aan, betaal je factuur dus zeker op tijd.
-
Eerste herinnering: gratis.
-
Tweede herinnering: vanaf nu worden er extra kosten aangerekend.
Vragen?
-
Heb je vragen over de inhoud van je factuur? Neem contact op met de Facturatiedienst.
-
Heb je vragen over de betaling? Contacteer de dienst Boekhouding.