Traumazorg via Pobos

Als slachtoffer van een agressiesituatie en/of bedreiging (verbaal, fysiek, gewapend), een inbraak, een brand, een verkeersongeval, een ongeval, enz. kan je een beroep doen op een professionele opvang en begeleiding via Pobos. Je dossier wordt persoonlijk en vertrouwelijk behandeld. Het UZ Brussel wordt niet geïnformeerd over jouw hulpvraag.

Zo verloopt het:

  • Na de registratie van een noodoproep via het Pobos Call Center (tel. 0800 11 0 11, 24u/24) wordt onmiddellijk een lokale psycholoog aangesteld. 
  • Deze neemt binnen de 3 uur na de oproep telefonisch contact met het slachtoffer voor een eerste telefonische counseling en/of voor het maken van een eerste afspraak. 
  • De afspraak voor een eerste opvanggesprek vindt binnen de 24 uur plaats, tenzij het slachtoffer een later moment verkiest.
  • Een begeleidingscyclus bestaat uit maximum 3 opvanggesprekken. Je kan de begeleiding op individuele basis en dus ook op eigen kosten verderzetten bij de dezelfde begeleider.

Pobos Call Center - 0800 11 0 11

Het call center van Pobos is 7 dagen op 7, 24u/24 bereikbaar. Ook een collega, leidinggevende of mewerker van HR of cel Welzijn, kan in jouw plaats contact opnemen, als je dat wenst.

  • Geef aan dat je medewerker van het UZ Brussel bent
  • Geef de naam en voornaam van de hulpvrager/slachtoffer
  • Geef een telefoonnummer waarop de hulpverlener de hulpvrager (of collega) kan bereiken