Begeleiding met externe psycholoog via POBOS

Via Pobos kan je hulp vinden voor psychosociale problemen zoals:

  • (Te hoge) stress, werkmoeheid, burn-out, afwezigheid op het werk bij gebrek aan veerkracht, onhoudbare werkdruk, ...
  • Pesterijen, ongewenst seksueel gedrag, discriminatie of confrontatie met psychosociale risico's.

Elke interventie wordt vertrouwelijk behandeld en jouw identiteit wordt niet doorgeven naar UZ Brussel. Uiteraard checkt Pobos wel of je medewerker bent van ons ziekenhuis.

POBOS biedt verschillende vormen van ondersteuning aan:

  • telefonische begeleiding
  • online consultaties aan via videoconference op afspraak. Belangrijke is  dat de hulpbehoevende cliënt openstaat voor deze therapievorm. 
  • face-to-face gesprekken

Zo verloopt het

  • Na de registratie van een oproep via het Pobos Call Center (0800 11 01 11), wordt een lokale psycholoog aangesteld. 
  • Deze neemt binnen de 3 uur na de oproep telefonisch contact met de hulpvrager voor het maken van een afspraak voor een eerste begeleidingsgesprek. 
  • Dit gesprek (meestal in de privépraktijk van de hulpverlener), vindt binnen de 3 werkdagen plaats, tenzij de hulpvrager een later moment verkiest.
  • Een begeleidingscyclus bestaat uit een maximum van 3 gesprekken. Je kan de begeleiding op individuele basis en dus ook op eigen kosten verderzetten bij de dezelfde begeleider.

Pobos Call Center - 0800 11 0 11

Het call center van Pobos is 7 dagen op 7, 24u/24 bereikbaar. Ook een collega, leidinggevende of mewerker van HR of cel Welzijn, kan in jouw plaats contact opnemen, als je dat wenst.

  • Geef aan dat je medewerker van het UZ Brussel bent
  • Geef de naam en voornaam van de hulpvrager
  • Geef een telefoonnummer waarop de hulpverlener de hulpvrager (of collega) kan bereiken

< Terug